دکوراسیون داخلی کانتمپوراری

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ چهارشنبه
(1)
(0)

دکوراسیون داخلی کانتمپوراری

دکوراسیون داخلی کانتمپوراری

دکوراسیون داخلی منزل کانتمپوراری

اگر دنبال سبکی هستید که کلاسیک باشد، این سبک طراحی داخلی برای شما بسیار مناسب هست.این چیدمان برای زندگی آسان و راحت فراهم می‌کند.بیشتر طراحان داخلی امروزه به این سبک گرایش دارند. اگر می‌خواهید به سبک کانتمپوراری خانه خود را طراحی کنید از اصول زیر پیروی کنید:

 

  • محدودیت در استفاده از خطوط منحنی، تاکید بر خطوط افقی و عمودی
  • مبلمان کم ارتفاع با زوایای منظم و خطوطی صاف
  • استفاده از پنجره های بدون تزئین با نور طبیعی
  • متریال های طبیعی مانند چوب رنگ نشده, فلز, چرم و فیبرهای طبیعی
  • استفاده از رنگ های خنثی
  • استفاده از سطوح بازتابی مانند استیل, شیشه و یا کروم
  • کاربرد چوب طبیعی و روکش های چوبی

 

سبک دکوراسیون داخلی کانتمپوراری

اگر سادگی اولویت شماست و علاقمند به سبک دکوراسیون مدرن هستید، سبک کانتمپوراری را انتخاب کنید.در ادامه با ما همراه شوید تا با سبک کانتمپوراری و شیوه های استفاده از آن در دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

 

سبک کانتمپوراری چیست؟

ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن می‌توان به صاف، براق، صیقلی و شفاف و استفاده از اشکال هندسی که بیانگر سرسخت بودن دنیای مدرن است. در این سبک بیشتر از وسایل، فضا به نمایش گذاشته می‌شود.در سبک دکوراسیون داخلی کانتمپوراری همه چیز مدرن و همگام با سبک‌های معاصر بوده و با تمرکز بر رنگ‌ها و اشکال، فضایی زیبا و با نشاط ایجاد می‌شود.

این سبک تلفیقی است از اشکال هندسی و اشکال مدرن است، ترکیب رنگ های ساده با خطوط صاف و ترکیبی از موادی چون شیشه و استیل اطلاق می‌شود. سادگی در تمامی المان‌های آن از جمله مبلمان، فرش‌ها و دکوری‌ها مشاهده می‌شود.

 

خط و فضا در سبک کانتمپوراری

خط یکی از بارزترین و متمایزترین عناصر طراحی به سبک کانتمپوراری هست. خطوط افقی یا عمودی مستقیم و منحنی. نقش خط در جزئیات معماری، بلوک‌های رنگی، سقف‌های بلند، پنجره‌ها و اشکال هندسی در آثار هنری به خوبی دیده میشه. «فضا» عنصر بعدی مهم در این سبک به شمار میاد؛ فضا مهم‌تر از شی هست. پس به فضای خالی روی دیوارها، فضای بین مبلمان و فضاهای بدون مبلمان و وسیله خیلی باید توجه کرد. در واقع نقاط منفی هم‌ارزش و شاید باارزش‌تر از نقاط مثبت هستن.

 

مبلمان سبک کانتمپوراری

اولویت در این سبک دکوراسیون اشکال هندسی صاف و ساده است. پارچه مبلمان اغلب به رنگ مشکی، سفید و طیف‌های خنثی بوده و برای جذابیت بافت بیشتر از الیاف طبیعی مثل پنبه، لنین و ابریشم استفاده می‌شود. کوسن‌ها نیز در اشکال هندسی رنگ و بافت بیشتری را به مبلمان اضافه می‌کند.در سبک کانتمپوراری دکور یک رنگ زمینه پایه را انتخاب کرده و از آن در مبلمان استفاده کنید. پایه مبل و صندلی در این سبک نمایان بوده و تا حد ممکن نباید از چوب‌های طرح‌دار تراش خورده، حاشیه، جزئییات تزئینی استفاده کنید. سادگی و سرزندگی ویژگی بارز دکوراسیون کانتمپوراری است.

 

متریال و بافت‌های سبک کانتمپوراری

استفاده از بافت‌های مختلف می‌تواند به فضا گرما بخشیده و به جذابیت بصری فضا کمک کند؛ طرح‌های راه‌راه، الگوهای هندسی با رنگ‌هایی متفاوت از زمینه مورد استفاده بهترین انتخاب‌ها در سبک کانتمپوراری هستند. جدا از بافتی که پارچه‌ها در قسمت‌های مختلف خانه به ما ارائه می‌دهند، حضور مصالح دیگه مثل فلزاتی همچون فولاد یا نیکل و کروم، شیشه مات یا شفاف، چوب، کاشی و وینیل نیز بافت‌های مخصوص به خود را داشته و هر کدام حس لامسه متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار این عناصری که بیشتر سرد و گاها خشن هستند، نرمی خز و درخشش مخمل و لطافت ابریشم تضاد جالبی رو ایجاد می‌کند.

 

لوازم تزئینی و آثار هنری سبک کانتمپوراری

مجسمه‌هایی به سبک کانتمپوراری رو می‌توان بر روی یک ستون یا پایه قرار داد یا اگر قرار است از تابلو هنری استفاده کنید بهتر است چند قطعه رو کنار هم گذاشته تا حس یک قطعه بزرگتر ایجاد شود و فضا آشفته نشود. برای قاب تابلو های استفاده شده در سبک کانتمپوراری نیز رنگ‌های براق یا مشکی مات، چوب طبیعی یا فلزات بسیار مناسب است.اگر امکان استفاده از این وسایل به صورت کاربردی باشد بهترین حالت ممکن است، به عنوان مثال مثلا لوستر یا میز و کنسول و … خودش یک امتیاز محسوب می‌شوند.

 

پرده و پنجره در سبک کانتمپوراری

در طراحی به سبک کانتمپوراری معمولاً پنجره‌های بزرگ زیاد دیده می‌شوند، برای پوشاندن این سطوح وسیع بهتر است از پرده‌های مینیمال و ساده که به راحتی جمع می‌شوند استفاده کنید؛ کرکره‌های چوبی به رنگ تیره می‌تواند جلوه خاصی به فضای شما ببخشد و تضاد مناسبی با زمینه روشن دارد. استفاده ازپرده‌های ساده و سفید نیز گزینه فوق‌العاد‌ه‌ای هستند.

 

آشپزخانه به سبک کانتمپوراری

دکوراسیون داخلی کانتمپوراری در واقع رویکردی مینیمال به دور از تزئینات چشمگیر و پرزرق و برق است. ترکیبی از رنگ‌های خاکستری آرام بخش، رنگ‌های خنثی و سفید ظاهری کلاسیک به فضای آشپزخانه می‌دهد که همیشه دوست داشتنی و محبوب خواهد ماند. می‌توانید این رنگ‌ها را در آشپزخانه با کف‌پوش‌های سنتی از مواد طبیعی و کابینت‌های براق یا مات ترکیب کنید.

 

اتاق خواب به سبک کانتمپوراری

در اتاق خواب نیز می‌توانید تمامی اصول سبک دکوراسیون کانتمپوراری از جمله خطوط صاف را به کار ببرید. در اتاق خواب مدرن رنگ و بافت را در فرش و اکسسوری‌هایی که جذابیت بیشتری را به نمای داخلی اتاق خواب می‌دهد به کار ببرید.از تزئینات، منگوله، حاشیه چین‌دار یا هرچیز دیگری که بیش از حد فضای اتاق خواب را شلوغ و به هم ریخته کند پرهیز کنید.


ادامه مطلب...

  1. دکوراسیون داخلی با رنگ 2024

  2. دکوراسیون داخلی منزل با آجر دکوراتیو داخلی

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم