سازه های نوین در صنعت ساختمان

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۱/۸/۲۸ شنبه
(4)
(0)

سازه های نوین در صنعت ساختمان

سازه های نوین در صنعت ساختمان

از مهم ترین مسائل صنعت ساختمان، بحث ایمنی است که با سلامتی انسان ها سرو کار دارد. در ساختمان های سنتی، قسمت اعظم بار ساختمان را اسکلت فلزی و ستون ها تحمل میکنند؛ بنابراین کنار رفتن یک تیر و ستون، باعث فروریزی ناگهانی کل ساختمان خواهد شد. با پیشرفت فناوری ساخت و ساز در 60 سال گذشته معماران می‌توانند بدون محدودیت های ایده های خود را با استفاده از سازهای نوین به حقیقت در بیاورند.

 
 
از دیگر انواع سازه های نوین می‌توان به ساختار غشایی اشاره کرد. یک سطح منحنی بزرگ با ضخامت بسیار کم در مقایسه با طول و عرضش را غشا می‌گویند. غشا بارهای سطحی خود را از طریق این نقاط به زمین منتقل میکند و در یک یا چند نقطه، زمین را لمس می‌کند که می‌توان برای سازه های سبک استفاده کرد. سازه غشایی از نظر معماری و طراحی بسیار محبوب است زیرا به آزادی بیشتر ذهن کمک می‌کند.سازه شاخه بندی شده
یکی از سازه های نوین می‌توان به سازه درختی یا شاخه بندی شده اشاره کرد. در این سازه ها ستون ها شبیه درخت برای پشتیبانی بهتر ساخته می‌شود. این ستون ها برای دهانه های بزرگ استفاده می‌شوند ودر نزدیکی قله شروع به انشعاب می‌کند تا در یک دها بزرگ تر افزایش می‌یابد.
سازه غشایی   
  سازه غشایی
یکی دیگر از سازه های نوین می‌توان به ایده جعبه های روی هم اشاره کرد با رعایت تعادل جعبه ها روی هم بگذاریم تا یک ساختار ایستاده تشکیل دهند. ایده های جعبه های روی هم برای تضمین اثبات نیاز به پشتیبانی بیشتری دارند اگر باد شدیدی شروع به وزیدن کند، اگر بار افقی را روی ساختار جعبه‌ای وارد کنید. ساختار سقوط می‌کند اما تکیه گاه اضافی را می‌توان با استفاده از طریق قاب‌های اسکلتی فولادی و یک هسته سازه‌ای بتنی یا فولادی و مقاوم سازی کرد.
سازه جعبه‌ای   
سازه جعبه‌ای
 
ساختار های تاشو جزوی یکی از ساختار های غشایی به شمار می‌رود اما به جایی خم شدن تا شده است.برای پوشش سطوح صفحه ای می‌توان از صفحات تاشو استفاده کرد. که نسبت به صفحات افقی مستقیم نیاز به تقویت کمتری دارد.
چین‌های شیب‌دار، ترکیب اسلب‌های افقی و تیرهای عمودی را در انتقال بارها به تکیه گاه ستون یا مستقیماً به زمین انجام می‌دهند.
سازه تاشو 
سازه تاشو
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم