استفاده از آجر در کلیسا وانک

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ پنج شنبه
(1)
(0)

استفاده از آجر در کلیسا وانک

استفاده از آجر در کلیسا وانک
♦ کلیسا وانک :
 
یکی از آثار هنری در زمان های گذشته که با استفاده از آجر طراحی و ساخته شده است، " کلیسا وانک " در محله جلفا شهر اصفهان است.
کلیسای وانک مانند نگینی درخشان در مرکز شهر اصفهان است. معماری ساده و زیبا، نقاشی های منحصر بفرد و قدمت کلیسا، این اثر تاریخی را از سایر کلیساهای ایران متمایز میکند. در طول سالیان دراز، کلیسای وانک سیر تکاملی داشته است و اضافه شدن بخش های مختلف به محوطه و ساختمان کلیسا، بر اهمیت آن افزوده است.
کلیسای وانک یا کلیسای نجات دهنده مقدس نام کلیسایی است در محله جلفا (اصفهان)، که از نام کلیسای " سورپ آمنا پرکیچ وانک جوخا " در نخجوان گرفته شده است.
این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنی های اصفهان است که در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است.
( وانک در زبان ارمنی به معنی صومه است )
 

از مهم ترین خصوصیات کلیسای وانک که نظر همه را جلب میکند، تاثیر برجسته آثار هنری در این کلیسا است. در گوشه و کنار کلیسای وانک آثار متعدد هنرمندان بزرگ به چشم میخورد. معماری ظریف و با شکوه، استفاده ی هوشمندانه از آجر در بحث نما ساختمان، تندیس ها و نقش و نگارهای زیبا بر ارزش کلیسا افزوده اند.
کلیسا وانک امروزه بخش های مختلفی دارد و در تاریخ 15 دی سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
امروزه برای بازسازی و مرمت آثار معماری گذشته که در ساخت آن از آجر استفاده شده است باید بهترین آجر از لحاظ کیفیت و سنتی ترین نوع آجر از لحاظ ظاهر انتخاب شود.
نکته حائز اهمیت این است که آثار هنری برای معماران و باستان شناسان و تمامی دوستداران تاریخ بسیار ارزشمند است و تا به کنون در تلاش اند تا این آثار برجسته را از تمامی خطرهای احتمالی اعم از ترک برداشتن، فروریختگی و خصوصا آتش سوزی در امان نگاه دارند.
به همین منظور در هنگام انتخاب آجر برای بازسازی، علاوه بر کیفیت و ظاهری سنتی و زیبا و مناسب، محصولی را به عنوان بهترین گزینه در نظر میگیرند که از مرغوب ترین خاک نسوز تهیه و تولید شده باشد.
 


به همین دلیل، پیشنهاد انبوه سازان به باستان شناسان محصولات " کارخانه آذرشین " است زیرا همهی این سه پارامتر باارزش یعنی کیفیت، ظاهری زیبا و سنتی و خاک مرغوب را در محصولات خود جای داده است.
مجموعه آذرشین با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید انواع آجر نسوز، سفال، لفتون، سنتی و دکوراتیو توانسته است یکی از با کیفیت ترین آجرها را تولید و روانه بازار کند.
این مجموعه با تنوع رنگ، سایزهای مختلف و کیفیت بالا در بهترین و وسیع ترین فرآیند تولید و فروش در کشور، دارا بودن نمایندگی متعدد در تمام نقاط کشور با بهترین متریال موجود در سطح بین الملل است.
آذرشین با همت و سرمایه گذاری برای رشد و بالندگی به صنعت آجر ایران وارد و قابلیت رقابت با بهترین برندهای موجود و داشتن بیش از 78 درصد رضایت مشتری همچنین تضمین محصولات و قیمت با بهترین و دقیق ترین کنترل کیفی طی چهار مرحله با ضمانت معتبر است.
 
instagramaparat
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم