چرا هنگام نما سنگ به همراه آجرنسوز استفاده میشود ؟

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۰/۹/۹ سه شنبه
(1)
(0)

چرا هنگام نما سنگ به همراه آجرنسوز استفاده میشود ؟

چرا هنگام نما سنگ به همراه آجرنسوز استفاده میشود ؟
♦ سنگ یا آجر ؟
♦ تفاوت نمای سنگ با نمای آجر :
نماهای آجر علاوه بر زیبایی، تنوع رنگ، به دلیل انتقال حرارت پایین آجر، یک عایق حرارتی و برودتی برای ساختمان مفید محسوب میشود و از هدر رفتن انرژی سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان جلوگیری به عمل می‌آید.
نمایی که در آن از آجر استفاده شده است برحسب جنس و رنگ موجب دفع انعکاس گرما در فصل تابستان و جذب انرژی خورشیدی و گرم شدن ساختمان در فصل زمستان میشود.
حال اگر در قالب مقایسه به آجر در مقابل دیگر مصالح به عنوان مثال سنگ نگاه کنیم، جالب است بدانید که نمای آجرنسوز چندین برابر زیباتر از سنگ است و همچنین نمای آجری محاسن بسیار زیادی دارد که همیشه از سنگ بهتر است. از آن جا که هم زیباتر از سنگ است و هم از نظر فنی و مهندسی نمای آجری بسیار مناسب تر از سنگ است.
 

 

 


بعضی از افراد علی رغم میل باطنی خود از نمای آجرنسوز یا آجر لفتون یا آجر سفال یا آجر رستیک و یا حتی آجر شیل خودداری میکنند و نمای ساختمان را سنگ میکنند. البته عمر این طرز فکر خوشبختانه رو به پایان است زیرا امروزه نماهای بسیار زیبا و چشم نواز با آجر نسوز یا آجر قزاقی و یا حتی آجر رستیک میتوان اجرا کرد. امروزه طراحان ساختمان برای جان و جلوه دادن به سنگ آن را با آجر نسوز ترکیبب میکنند.
دو گروه از سنگ های طبیعی که در نمای ساختمان به کار میرود سنگ های آهکی و آذرین هستند. سنگ های آهکی معمولا به دلیل وجود رگه هایی که در‌ آنها دیده میشود، استحکام چندانی ندارد و مشکل سنگ های آذرین معمولا جذب آب پایین و عدم چسبندگی با بدنه ساختمان است. نمای ساختمان به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط جوی مانند : باران، یخبندان، آفتاب و آلاینده ها از اهمیت خاصی برخوردار است.
سنگ در نما باید ویژگی های خاص داشته باشد تا بتواند در برابر این عوامل دوام بیاورد.
ابدین معناست که سنگ های بسیار کمی وجود دارند که میتوان برای نمای ساختمان از‌ آنها استفاده کرد.
 

در نهایت :
♦ سنگ یا آجر ؟
با توجه به مطالبی که گفته شد حتما دید واضح تری نسبت با نمای ساختمان میتوان داشت. در کل نما با آجر میتواند به صورت نمای آجری مدرن با گره چینی های جذاب و آجرکاری سنتی با آجر سنتی دستی و همچنین نسوز، یک نمای آجری زیبا را خلق کرد.
نمای سنگ هم میتواند به صورت تک متریالی در نمای سنگ ساختمان یک طبقه ساختمان مسکونی به همراه با دیگر مصالح که جلوه ی بیشتری داشته باشد استفاده شود.
از این رو کارخانه آجر نما نسوز آذرشین در اصفهان در حوزه تولید آجر مشغول به فعالیت است و آجرهای با کیفیت و مرغوبی را با قیمتی مناسب به بازار عرضه میکند. از جمله آجرهایی که در این شرکت تولید میشود میتوان به آجرهای نسوز در رنگ ها و طرح های مختلف، آجرهای دکوراتیو از جمله آنتیک، رستیک، شیار و ... اشاره کرد.
کارخانه آذرشین آماده خدمات رسانی به متقاضیان آجر و مشتریان گرامی است.
instagram
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم