با این مصالح ساختمانت و بساز

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۳/۲/۲ یکشنبه
(0)
(0)

با این مصالح ساختمانت و بساز

با این مصالح ساختمانت و بساز

با این مصالح ساختمانت و بساز

برای ساخت هر ساختمان به وسایل و لوازم مختلفی نیاز هست، این مصالح بنا به کاربردی که دارند به دو نوع مایع و جامد تقسیم می‌شوند. باید توجه داشته باشید که هرکدام از آن‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارند و سازندگان انواع سازه به این امر واقف هستند و با بررسی نوع کاربری، تعداد طبقات، تعداد درب و پنجره و غیره، از با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین مصالح استفاده می‌کنند.

برای تهیۀ هر یک از این مصالح، می‌بایست به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنید. برای تهیه و دیدن بیشتر آجر و آجرنما کافی است به وب سایت آذرشین بخش محصولات مراجعه فرمائید. در این‌ خصوص گروه آذرشین با در اختیار داشتن تیم متخصص، باتجربه و کارآمد، انواع مختلف آجرنما موردنیاز برای ساخت انواع ساختمان با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید برای خرید آجرنمانسوز با کیفیت با شماره های 09131020740-0314514 تماس بگیرید و یا به وب سایت www.azarshinbrick.com مراجعه فرمائید.

انواع مصالح ساختمانی

برای ساخت یک بنا اعم از مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی، تفریحی و غیره از یک‌سری لوازم و محصولات استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارند و در یک بخش از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این زمینه بعضی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی به شرح زیر عبارت است از:

 

1. سیمان

یکی از عناصر اساسی و مهم در ساخت هر سازه سیمان است که با قرارگیری در بین آجرها، تیرآهن، میلگرد و غیره یک ساختار مقاوم را در سازه به‌وجود می‌آورد. درواقع سیمان مانند یک چسب قوی و مؤثر عمل می‌کند و تمامی اجزای ساختمان را به یکدیگر متصل می‌نماید. در این راستا نیز دو نوع سیمان کیسه‌ای و فله‌ای وجود دارد و مصرف‌کنندگان می‌توانند برحسب نیاز، نوع سازه و قیمت بازار، سیمان به میزان موردنیاز تهیه کنند.

 

2. میلگرد

میلگرد یکی دیگر از مصالح پرکاربرد در ساختمان است. نقش اصلی و اساسی برای ساخت فونداسیون، سقف، ستون‌ها و دیوارها برعهده دارد. با خرید میلگرد و استفاده از آن در سازه، شاهد افزایش استحکام، یکپارچگی و مقاومت ساختمان خواهید بود، زیرا میلگرد در برابر رطوبت، حرارت و خوردگی مقاومت بالایی دارد و همین امر موجب افزایش مقاومت و ماندگاری سازه‌های گوناگون می‌شود. بدین منظور برای خرید میلگرد می‌توانید به وب‌سایت آهن هایپر مراجعه کنید و براساس نوع سازه، نیاز و شرایط اقتصادی میلگرد خریداری کنید.

 

3. تیرآهن

هنگام خرید تیرآهن به این نکته توجه کنید که به‌تبع با افزایش تعداد طبقات و مساحت ساختمان، به‌نسبت تیرآهن بیشتری نیاز خواهید داشت.تیرآهن نیز ازجمله مقاطع فولادی و کاربردی است که در صنعت ساختمان‌سازی شاهد استفادۀ گسترده از آن هستیم و با هدف افزایش استحکام ساختمان در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله به‌کار برده می‌شود.

4. سنگ

این سری از مصالح نیز صرفاً برای ایجاد نمای بیرون و داخل ساختمان‌ها به‌کار برده می‌شود و بیشتر جنبۀ زیبایی دارد. هم‌اکنون نیز مدل‌های مختلفی از سنگ‌های ساختمانی در بازار وجود دارد و می‌توانید براساس نوع ساختمان، کاربری، سلیقه و توان مالی، سنگ دلخواهتان را انتخاب و در ساختمان به‌کار ببرید.

5. سرامیک

از سرامیک نیز مانند سنگ برای نمای ساختمان چه در داخل و چه بیرون از آن استفاده می‌شود. البته قیمت سرامیک به‌نسبت کمتر از سنگ است، ازاین‌رو تهیۀ آن موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت بنا می‌شود.

8. گچ

برای سفیدکاری فضای داخل ساختمان از گچ استفاده می‌شود. البته در سال‌های اخیر، روش‌های نوین گچ‌بری و گچ پیش‌ساخته وارد صنعت ساختمان‌سازی شده و شاهد افزایش زیبایی و ظرافت سازه‌ها هستیم.

 

انواع مصالح نوین ساختمانی

بتن خود متراکم شونده

این مصالح نوین ساختمانی، از گسترش ترک خوردگی در بتن جلوگیری می‌نماید و همچنین باعث بازسازی ترک‌ها می‌شود. در زمان تولید بتن متراکم شونده، مواد ترمیم کننده به بتن معمولی اضافه می‌کنند. وجود کپسول‌های سیلیکات سدیم در ساختار بتن متراکم شونده، باعث می‌شود تا بتن بتواند آسیب‌های خود را ترمیم نماید.

ورق های پلی کربنات

ورق‌های پلی کربنات به دلیل وزن سبکی که دارند، برای اجرای سقف کاذب و ورودی پارکینگ‌ها هم استفاده می‌شود. یکی از مجموعه ترمو پلاستیک ورق پلی کربنات است.از جمله کاربرد‌های این مصالح نوین استفاده از آن به جای شیشه‌های معمولی است. این ورق‌ها از نظر شفافیت کاملا شبیه به شیشه هستند اما از نظر مقاومت بسیار استحکام بالایی دارند. همچنین این ورق‌ها خاصیت UV دارند و از عبوراشعه‌های مضر خورشید جلوگیری می‌کند.

سالید سرفیس

از جمله ترکیبات این مصالح نوین ساختمانی عبارت است از اکریلیت‌ها، بوکسیت‌ها، رنگدانه‌های پلاستیکی، رزین‌های پلی استر و سنگ های مرمر. این مصالح ساختمانی به صورت پانل‌های مسطح موجود است و ظاهری شبیه به سنگ‌های تزئینی دارند، به همین ازآن‌ها به جای سنگ‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

بلوک

بلوک‌ یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان از قدیم تا به حال، بلوک‌های سبک از آب، سیمان و دانه‌های مخصوص تشکیل می‌شود. از مزیت‌های این بلوک می‌توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر حرارت، سرعت بالا درساخت و ساز اشاره کرد.

 

پانل کامپوزیت آلومینیومی

پانل‌های کامپوزیت آلومینیومی برای نما سازی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پانل‌ها از دو ورق آلومینیومی که بین آن‌ها پلی اتیلن قرار گرفته، تولید می‌شوند.

از مزایای پنل آلومینیومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک بودن

  • محکم و پایدار

  • شکل پذیری فوق العاده

  • بازدارنده آتش

  • قابل بازیافت

  • قیمت مقرون به صرفه آن

از این پانل برای کاربرد‌های دیگری مثل پارتیشن بندی و غیره نیز استفاده می‌شود.

کاشی حرارتی

هدف از طراحی کاشی حرارتی، تولید گرما است. مکانیزم ساخت این کاشی به شکلی است که با اختلاف ولتاژ به لعاب تعبیه شده در کاشی که رسانای الکتریسیته است. بدنه کاشی یک عایق حرارتی است و اختلاف ولتاژی که به لعاب اعمال می‌شود.

بتن رسانای نور

نمونه‌ای دیگر از متریال نوین ساختمانی، بتن رسانای نور است. در این نوع بتن با خاصیت رسانای نوری که دارد نور از بتن می‌گذرد. در ساخت این بتن از سیمان و درصد کمی فیبر شیشه‌ای استفاده می‌شود، استفاده از فیبرهای شیشه‌ای سبب انتقال نور در بتن می‌شود. بیشتر از این نوع بتن برای زیبا سازی سازه‌ استفاده می‌شود.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم