انواع سبک های طراحی در معماری

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۳/۲/۸ شنبه
(1)
(0)

انواع سبک های طراحی در معماری

انواع سبک های طراحی در معماری

انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل:

  1. مدرن
  2. مینیمال / معاصر
  3. صنعتی شهری
  4. شیک کهنه
  5. قومی مدرن
  6. کلاسیک
  7. رترو
  8. روستایی مدرن
  9. سبک فیوژن و التقاطی
  10. سبک وینتیج / قدیمی

دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

یکی از محبوب ترین سبک دکوراسیون داخلی سبک مدرن است. که با استفاده از خطوط ساده و طراحی شناخته می‌شود. برای ایجاد فضاهای باز و مدرن باید از مبلمان کم حجم، مواد شیشه ای و فلزی استفاده نمود. مواد استفاده شده در این سبک چرم، فلزات ضد زنگ، شیشه، پلاستیک ABS.و همچنین ابزارهای استفاده شده میزها و صندلی‌های با طراحی ساده و خطوط منظم، انواع لامپ‌ها با طراحی معاصر.

طراحی مدرن

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

این سبک دکوراسیون به شما این امکان را می‌دهد که بدون اختلالات ادراکی، فضای محیط را بهتر درک کنید.سبک مینیمالیست در دکوراسیون داخلی پاسخ فرهنگی به بار بیش از حد علائم، تزئینات، اشکال و رنگ‌هایی است که ما روزانه در معرض آن هستیم.

در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک مینیمالیستی به یک رنگ اصلی محتاطانه و یک رنگ ثانویه چشم نوازتر تبدیل می‌شود که برای تأکید بر مبلمان و لوازم جانبی استفاده می‌شود. در دکوراسیون مینیمال موارد ضروری کاهش یافته و خطوط تمیز و بدون زاویه هستند. مواد استفاده شدهچوب با پوشش های ساده، سنگ‌های صیقلی، طراحی با ‌جزئیات کم. و همچنین ابزارهایاستفاده شده مبلمان با طراحی مینیمال، نورپردازی مخفی و با کمترین جزئیات، سفید به عنوان رنگ اصلی.

سبک مینیمال

دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

به معماری صنعتی و فضاهای باز بزرگ سبک شهری یا صنعتی گفته می‌شود. سبک صنعتی مناسب و ایده آل برای کسانی که عاشق فضاهای شهری زیرزمینی، اثاثیه آرام و فضای شیک سه کنج هستند. این سبک دکوراسیون همه کاره و انعطاف پذیر صحبت می‌کنیم که به اتاق ها درک آوانگاردی از مهمان نوازی می‌دهد سبک شهری/صنعتی با سطوح ناهموار، روکش‌های کروماتیک غیرهمگن و مصالحی مشخص می‌شود که ماهیت اصیل خود را از طریق دیوارهای ناهموار، با بتن، لوله‌ها و آجرهای نمایان نشان می‌دهد. مواد استفاده شده فلزات خشن مانند آهن و فولاد، بتن تزئینی، چرم خام. و همچنین ابزارهای استفاده شده میزها و مبلمان با طراحی ساده و متناقض، لوازم تزئینی با اجسام صنعتی مانند لامپ‌های فلزی.

طراحی به سبک صنعتی

دکوراسیون داخلی به سبک شیک قدیمی

این سبک دکوراسیون به معنای واقعی کلمه قابل ترجمه به صورت شیک و ظریف است که جایگاه خود را به عنوان یک مد گذرا رها کرده است. تزئینات و اکسسوری دکوری طیف رنگی منحصر به فردی را ارائه می‌دهند که شامل سایه های پاستلی، سفید، بژ و خاکستری است. مواد استفاده شده اثاثیه های شیک کهنه

دکوراسیون داخلی به سبک قومی مدرن

این سبک با استفاده از چوب های گرانبها، ترکیب رنگ های راه راه جسورانه، درج های طناب و رافیا، فلزات سوراخ دار، چرم و پارچه: هیچ چیز نمی‌تواند خانه را شخصی تر از خاطره یک سفر و تداعی فضای یک سرزمین دوردست کند.سبک قومی مدرن از یک مبلمان کاربردی شروع می‌شود و آن را با اشیاء، لوازم جانبی و مبلمان کوچک قومی که از سفرهای شما می‌آیند یا به دنبال علاقه شما به فرهنگ های جهان خریداری می‌شوند، مشخص می‌کند.

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

ایجاد اشیاء با اشکال قدیمی و پیچیده باعث ایجاد سبک کلاسیک می‌شود. این سبک جاودانه مبلمان، گذشته را به شیوه ای معاصر بازبینی می‌کند، با بازی با سایه ها، تضادها و ترکیب ها، برای افزایش جزئیات و جلب توجه.در سبک دکوراسیون کلاسیک اشکال نرم و گاهی گرد هستند. پارچه اجتناب‌ناپذیر است، مانند پرده‌ها و فرش‌هایی که عاقلانه در یک تصویر کلی از نظم، ملموس بودن و وضوح رسمی درج شده‌اند.مواد استفاده شده  چوب، پارچه‌های ابریشمی، فلزات طلایی یا نقره‌ای و همچنین ابزارها به کار برده شدهمبلمان با ساختار چوبی و پارچه‌های مجلل، رنگ‌های غنی و گندمی، پرده‌ها و پوشش‌های پنجره‌های لوکس.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

سبک رترو به طراحی به سبک دهه50و60و70 گفته می‌شود. استفاده از الگوها و طرح‌های روشن و جذاب، رنگ‌های پاستلی، مبلمان با طرح‌های موجدار و خطوط منحنی از ویژگی‌های این سبک است.مواد استفاده شده: چوب با طرح‌های رنگی، پلاستیک طرح‌دار، پوشش‌های پوشاک رنگارنگ.و همچنین ابزارهای استفاده شدهمبلمان با طراحی رترو و رنگ‌های تابستانی، وسایل تزئینی با پترن‌های شاد و دیوارها با کاغذ دیواری رنگارنگ.

سبک رترو

دکوراسیون داخلی به سبک روستایی مدرن

روستیک مدرن سبکی از مبلمان است که اصالت را ویژگی متمایز خود می‌کند. با رواج مبلمان چوبی با خطوط نرم مشخص می‌شود. همراه آن دیوارهای سنگی، رنگ های گرم و پارچه هایی است که محیط اطراف را به یاد می‌آورد.در خانه ای که به سبک روستایی مدرن مبله شده است، می‌توان یک شومینه یا یک اجاق چوبی از چدن، سنگ صابونی یا سرامیک استفاده نمود.

دکوراسیون داخلی به سبک فیوژن و التقاطی

سبک دکوراسیون فیوژن سبکی شاد که بوی آزادی و ماجراجویی می‌دهد. فیوژن یک سبک التقاطی است که از هندسه ها، رنگ ها و مواد بین المللی تشکیل شده است.پارچه‌ها و سایه‌های طبیعی غالب هستند، همراه با پاشیدن رنگ‌هایی که بخشی از دکور می‌شوند. از طریق عناصر متضاد استعماری و قومی بیان می‌شود.

دکوراسیون داخلی به سبک وینتیج

در این سبک به دلیل همزیستی اثاثیه، اشیاء و جزئیات از جهان عتیقه‌های مدرن، اشیاء کلکسیونی و بازیافته متمایز است.سبک دکوراسیون قدیمی از همه چیزهایی که از ۱۰۰ سال پیش به بعد تولید شده است، تشکیل شده است و یک گام به عقب در زمان ایجاد می‌کند که ما را در دکوراسیون های دوره های دیگر غرق می‌کند.توجه داشته باشید که هر سبک دکوراسیون داخلی نیازمند مطالعه و تناسب با محیط و سلیقه شما است. به علاوه، ممکن است از مواد و ابزارهای دیگر نیز در هر سبک استفاده شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم