آجر خشت دستی یا آجر سنتی چیست ؟

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۰/۱۰/۶ دوشنبه
(1)
(0)

آجر خشت دستی یا آجر سنتی چیست ؟

آجر خشت دستی یا آجر سنتی چیست ؟
♦ آجر خشت دستی، قزاقی یا سنتی :
آجر خشت دستی یا به عبارتی دیگر دست ساز از زیر مجموعه آجر دکوراتیو داخلی است. این آجر یکی از مصالح ساختمنی است که به وسیله دست و نه به طور اتوماتیک تولید میشود.
در واقع این آجرها توسط پرس تولید نمیشوند. این آجرها زیر مجموعه آجر سنتی نیز میباشند. امروزه آجر نما خشت دستی در ابعاد مختلف تولید میشود. در حال حاضر استفاده از آجرهای خشت دستی یا آجر قدیمی در طراحی داخلی و نمای خارجی، همچنین کف بناها و خانه ها کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است. اغلب در اماکن سنتی از آجرهای خشتی سنتی استفاده میشود.
همانطور که گفته شد یکی از لوکلس ترین انواع آجر نسوز، آجر خشت دستی است. این آجر نما به صورت دستی در قالب های مخصوص قرار گرفته اما خاک مورد استفاده در آن نسوز است. در واقع آجر خشت دستی از مواد نسوز فراوری شده و با روش ساخت آجرهای دستی تولید میشود و معمولا به غیر از موارد استثنا به دلیل قیمت بالا و تاییده شهرداری از آن در نمای ساختمان ها کمتر استفاده میشود و بیشتر در دیوار داخلی منازل مانند دیوار پشت تلوزیون یا دیوارهای بین کابینتی و... کاربرد دارد.
آجرهای خشت دستی به نسبت آجرهای پرس شده از مقاومت کمتری برخوردار هستند اما زیبایی ظاهری، تمامی معایب آن را به طور کل می‌پوشاند.
از دیگر مزایای استفاده از آجر خشت دستی تنوع رنگی نامحدود آنهاست که موجب میشود دست مشتریان در هنگام خرید باز باشد.
همچنین آجرهای دیگر از قبیل هلندی و بلژیکی نیز از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند اما ممکن است به علت قیمت بالا پیدا کردن‌ آنها به کمی صر و حوصله نیاز داشته باشد.
وزن این آجرها سبک است و حدود یک سوم دیگر آجرها وزن دارد. این آجرها مانند دیگر آجرهای نسوز (پرس شده) به دلیل خاک نسوز در برابر آتش سوزی و گرمای شدید مقاوم هستند. ضخامت اینگونه آجرها کمتر است و فضای زیادی را اشغال نمیکند و همچنین امکان نصب آنها همزمان با آینه، شیشه و سنگ وجود دارد.
 
 

 
تثبیت رنگ در اینگونه آجرها از ویژگی های اصلی‌ آنها محسوب میشود. پس در هنگام خرید باید از تولید کننده هایی مانند کارخانه آذرشین کمک بگیرید که کیفیت محصولات و رنگ ثابت‌ آنها تضمین میکنند.
مجموعه آذرشین با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تولید انواع آجر نسوز، سفال، لفتون، سنتی و دکوراتیو توانسته است یکی از با کیفیت ترین آجرها را تولید و روانه بازار کند.
این مجموعه با تنوع رنگ، سایزهای مختلف و کیفیت بالا در بهترین و وسیع ترین فرآیند تولید و فروش در کشور، دارا بودن نمایندگی متعدد در تمام نقاط کشور با بهترین متریال موجود در سطح بین الملل است.
آذرشین با همت و سرمایه گذاری برای رشد و بالندگی به صنعت آجر ایران وارد و قابلیت رقابت با بهترین برندهای موجود و داشتن بیش از 78 درصد رضایت مشتری همچنین تضمین محصولات و قیمت با بهترین و دقیق ترین کنترل کیفی طی چهار مرحله با ضمانت معتبر است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک های زیر مراجعه فرمایید.
instagram
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم