با هزینه ی کم ساختمان بساز

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ سه شنبه
(1)
(0)

با هزینه ی کم ساختمان بساز

با هزینه ی کم ساختمان بساز

با هزینه ی کم ساختمان بساز

حتما شما هم به دنبال ساخت آپارتمان هستید و می‌خواهید برآورد درستی از هزینه ساخت و ساز هر متر مربع ساختمان را داشته باشید اگر تازه شروع بکار نموده اید و می‌خواهید هزینه ساختمان سازی را کاهش دهید. نگران نباشید با وجود تورم هم می‌توان قیمت تمام‌شده ساخت مسکن را کاهش دهید اما به شرطی که طبق اصول گفته شده در مطلب زیر پیشنهاد شده را رعایت کنید.

 

عوامل موثر در بالابردن هزینه ساختمان

مهم ترین عواملی که در هزینه ساخت و ساز موثر هستند عبارت اند از :

 

هزینه خرید ملک کلنگی یا قیمت زمین

  • هزینه دستمزدها

  • هزینه جواز ساخت

  • هزینه خرید مصالح

معمولاً ساخت‌وسازها را براساس هزینه تمام شده به 3 گروه انبوه‌سازی، ساخت متوسط و شخصی‌سازی طبقه‌بندی می‌کنند.

 

انبوه سازی

ساخت و ساز یکی از شاخصه های مهم توسعه مسکن است و باید به مسئله ساخت وساز سریع و اصولی در آن توجه نمود. وقتی از انبوه‌سازی صحبت می‌شود، بلافاصله به ساخت و سازهایی یکسان، مشابه، همزمان و به یک نیت، با مصالحی شبیه به هم گفته می‌شود. برای تعیین صلاحیت انبوه سازان داشتن توان فنی و اجرایی است. طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مجلس شورای اسلامی اشخاص حقیقی و حقوقی که توانمندی مدیریت و مسئول پدید آوری طرح ها،مسکن و ساختمان را دارد توانمندی جذب سرمایه، توان فنی و اجرایی مدیریت تولید را با استفاده از فناوری های نوین، ساخت ساختمان در چار چوب مقررات ملی و سایر قوانین مربوطه و داشتن پروانه اشتغال به کار از وزارت مسکن و شهرسازی دریافت کرده باشند را سازنده انبوه گفته می‌شود. به این نوع ساخت‌وساز اصطلاح «بساز و بفروشی» نیز گفته می‌شود هدف اول را در انبوه سازی صرفه جویی درهزینه و ساخت خانه با پایین‌ترین هزینه ممکن است.

 

ساخت و ساز متوسط

نوع دیگر ساخت و ساز وجود دارد که به آن ساخت‌وسازهایی از نوع متوسط، گفته می‌شود. محدودیت بودجه و استانداردهای ساختمان‌سازی در این نوع چیزی مابین روش انبوه‌سازی و شخصی‌سازی است.

 

شخصی‌سازی

در این نوع ساخت‌وساز طراحی و ساخت خانه کاملاً متناسب با درخواست مالک صورت می‌گیرد و محدودیتی ازنظر هزینه وجود ندارد.

 

راه‌های کاهش هزینه ساخت ساختمان

پیشبرد کار با یک فرد باتجربه

اگر تجربه در ساختمان سازی ندارید بهتر این است که از یک فرد باتجربه ی بالا کمک بگیرید بهترین کار این است که ساخت و سازتان را به صورت مدیریت پیمان واگذار کنید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر خودشان کار را به عهده بگیرند هزینه کمتر می‌شود ولی گاهی اوقات وقتی کار به صورت مدیریت به یک مهندس باتجربه سپرده شده در هزینه ها صرفه جویی می‌شود.

 

سبک سازی سازه

در سبک سازی طراحی سازه نقش مهمی دارد.برای سبک سازی سازه کار را به یک شرکت محاسبات سازه باتجربه بسپارید. مصالح سبک مصالحی هستند که در مقایسه با سایر مصالح مشابه وزن کمتری دارد. که به کارگیری آن باعث سبک شدن و مقاومت ساختمان در مقابل حوادث طبيعي مختلف می‌شود. دو گروه مصالح سبک داریم که می‌توان مصالح سبک سازه‌ای و مصالح سبک غیر سازه‌ای تقسيم نمود.

 

انتخاب سازه و سقف مناسب

برای صرفه جویی در اجرای اسکلت ساختمان بهتر است از اسکلت بتنی به جای اسکلت فلزی استفاده نمود تا حدود 20-30 درصد در اجرای اسکلت ساختمان صرفه جویی می‌شود. از آنجایی که قیمت تیرآهن در هفته های گذشته رشد چشمگیری داشته با این حساب سازه بتنی را در اولویت قرار دهید.

 

خرید مصالح بدون واسطه

برای اینکه مصالح را به قیمت مناسب تری تهیه کنید باید خرید مصالح از درب کارخانه و حذف کردن واسطه ها باعث می‌شود مصالح را به قیمت مناسب تری خریداری کنید. با کمک اینترنت می‌توانید شماره تلفن مستقیم تولید کننده ها را به راحتی به دست آورید.

 

دریافت جواز ساخت و تعیین مهندس ناظر

برای دریافت سند و اخذ پایان کار، باید ساخت توسط مهندس ناظر باید نظارت و تایید کند. مهندس ناظر تعیین‌شده باید تمام مراحل ساخت را نظارت و تأیید کند. معمولاً این هزینه با توجه به متراژ و محل ساخت‌وساز مشخص می‌گردد.

 

بیمه را فراموش نکنید

در صورت وقوع اتفاق‌های غیرمنتظره و جلوگیری از خسارت و جریمه بیمه را فراموش نکنید.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم