ابعاد آجر نسوز

taj
aparatinstagramtwiterfacebook
۱۴۰۱/۲/۲۲ پنج شنبه
(3)
(0)

ابعاد آجر نسوز

ابعاد آجر نسوز
در سالهای اخیر که در بسیاری از کشور های دنیا در صنعت ساختمان سازی و مخصوصا در پروژه ها و برنامه های هنری و خلاقانه ی معماران، استفاده از آجرهای نسوز توسعه فراوانی یافته است.
آجر نما نسوز کاربردهای گسترده ای دارند و استفاده از آن فقط به قسمت های بیرونی ساختمان محدود نمیشود. از نمونه کاربردهای آجرنما نسوز میتوان به نمای بیرونی ساختمان ها، قسمت های مختلف داخلی ساختمان ها، بخش ورودی، لابی و... اشاره نمود. البته نباید این را از نظر دور داشت که بسیاری از متخصصان و کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که در استفاده از آجر نسوز حتما باید به ویژگی ها و موقعیت اقلیمی مکان مورد نظر توجه ویژه نمود. یکی از دلایلی که سبب گرایش بیشتر به آجر نما نسوز شده است، تنوع و گوناگونی این محصول است. این تنوع هم در قابلیت نصب در مکان های گوناگون خود را نشان داده و هم در رنگ و ابعاد قابل رویت است. در این مقاله به ابعاد استاندارد انواع آجر نما نسوز خواهیم پرداخت، پس همراه "آذرشین" باشید.
نام آجر نسوز به خوبی گویای این نوع آجر و کارایی آن است. به این معنی که این نوع آجر به سبب شرایط ساخت و تولید، نسوز است و در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر مقاومت در برابر حرارت، انواع آجر نسوز، در برابر دیگر خطرات و آسیب های محیطی نیز مقاومت بسیار زیادی دارد و همین مقاومت و استحکام یکی از ویژگی های مثبت این نوع آجرها است. آجر نسوز متشکل از پایه و بنیانی رسی (خاک رس)، خاک نسوز و سایر مواد افزودنی است. به مقاومت بالای آجرنسوز اشاره کردیم و باید بگوییم به دلیل همین مقاومت و استحکام بالا، در ساخت کوره ها و بخش های صنعتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان از آن به عنوان نوعی عایق حرارتی استفاده نمود.
انواع آجر نما نسوز را با معیارهای گوناگونی میتوان تقسیم بندی کرد که از جمله مهم ترین آن تقسیم بندی بر اساس شکل و ابعاد است.
بررسی ابعاد استاندارد انواع آجر نما نسوز :
بررسی و شناخت ابعاد آجر نما این امکان را به ما میدهد که خرید مطمئن تر و با کیفیت تری داشته باشیم.
آجر نسوز پلاک :
این نوع آجر نسوز به صورت مکعب مستطیل است و هر قالب از آن عرض، طول و عمق متفاوتی دارد. به عنوان مثال ابعاد استاندارد نوع پلاک آجر انگلیسی 7/2×31×7 است. آجر نسوز پلاک اغلب موارد در نمای بیرونی ساختمان کاربرد دارد.
آجر نسوز هلالی :
این نوع آجر نسوز منحنی شکل است و بیشترین کاربرد آن در قسمت بالکن یک ساختمان است. ابعاد استاندارد این آجر 5/5×20×3 است.
آجر نسوز کف :
این نوع آجر همانطور که از نام آن مشخص است، در کف ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد و بیشتر در کف و دیوار های پارکینگ کاربرد دارد. ابعاد استاندارد این نوع آجر 20×20×3 و 10×10×5/2 است.
آجر نسوز اِل (L) یا گوشه :
این نوع آجر در چرخش نما و دور پنجره ها موزد استفاده قرار میگیرد. ابعاد استاندارد اِل 7×13×26 است.
آجر نسوز شومینه :
این نوع آجر نسوز همانطور که از نام آن مشخص است برای ساخت شومینه به کار میرود. ابعاد استاندارد این نوع آجر 5/7×15×5/2 است و با استفاده از خاک های شاموتی و انگلیسی تولید و عرضه میگردد.
با توجه به انواع آجر و ابعاد‌ آنها که گفته شد اگر شما جز دسته افرادی هستید که بسه به شریط شغلی،موقعیتی یا مصارف شخصی به یکی از این آجرها احتیاج داشتید باید از لحاظ کیفیت از محصول خود اطمینان خاطر حاصل کنید و مصالح مورد نیاز خود را از تولید کننده های معتبر همچون مجموعه "آذرشین" تهیه کنید.
 
instagramaparattwiter
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
menusearch
azarshinbrick.com
با ما در تماس باشید
در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم